tirsdag den 17. maj 2011

17.mai og "forglemmigej"

Så blev det 17. mai igen. Som dansker bosat i Norge er dette hvert år en dag til forundring. For mage til folkefest kender vi jo ikke til i Danmark. (Det skulle da lige være dengang vi vandt EM i fodbold...!) Men du verden så festligt og hyggeligt det er.

Idag burde jeg vel ha produceret et eller andet i rødt, blåt og hvidt. Det blev det ikke. I stedet blev det en lille sommerlig hjerte-krans af "Forglemmigej" (læs "for-glem-mig-ej"). Sødt navn, ikke sandt? (Det havde egentlig været et godt navn på en blog!) På norsk hedder de "Åkerminneblom". Nogen som ved, hvad de hedder på svensk?
Også disse er jo egentlig ukrudt, men jeg synes de er yndige. Så jeg fryder mig bare når de vokser op langs med vore hegn i haven.


Så for jer, som er norske: Gratulerer med dagen!
Og for alle jer andre: Ha' en helt almindelig, dejlig dag!

Klem fra Ina

PS: Det kan være I får et nyt billede af hjertet i morgen. Den ligger i en en skål med vand nu, og det ser ud som at flere af blomsterne springer ud, så den blir tættere. Vi får se. :)

3 kommentarer:

  1. Vilket vackert hjärta av förgätmigej:-) Den färgen är ljuvlig. Ha en bra dag.

    Kram

    SvarSlet