lørdag den 4. juni 2011

Rolige dage på hytten

Fire fridage i træk! Det kan man da ikke klage over.
Vi har benyttet anledningen og har taget os en tur til vestlandet (nærmere bestemt Sunnmøre) her i Norge, hvor familien har en hytte. Der er en helt fantastisk natur med høje fjelde, dybe fjorde og gode fiskemuligheder. (Det her er jo næsten til en turistbrochure!) De tre øvrige medlemmer af familien her (mand og to tvillingesønner) er specielt optaget af fiskeriet. Jeg fryder mig til gengæld altid over alle de vilde blomster i alskens farver, som vokser i området. Så når mine tre mænd står med fiskestængerne tusler jeg sædvanligvis rundt i terrænet omkring og plukker blomster. Det fungerer godt for os.

Denne gang var vi der lidt tidligere på året end sædvanligvis, så der var lidt andre blomster end der plejer at være. F.eks. var stod disse her ganske tæt i grøfter og ud over engene:



Jeg tror det er Engkarse og/eller Vandkarse. Og de grønne blade (med grønne blomster) er Løvefod. Uanset tog det bare et øjeblik at samle et par store, enkle buketter. Det er nu dejligt med sommer!

Det er blevet til mange blomster i løbet af weekenden - af forskellig slags. Flere billeder følger nok i løbet af de næste dage. Håber at I nyder forsommeren derude i cyberspace!

Klem fra Ina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar